Pages

GP link

GP link
Only Hot News !!!

MyVOC

MyVOC
Team Sukarelawan Belia Berkemahiran

Popular Posts

Sunday 20 September 2015

Team MyVOC Perluas Misi Kesukarelaan Belia Ke Kota Pariaman, Indonesia




MBM dan KBS secara rasminya telah menubuhkan Komuniti Sukarelawan Belia 1 Malaysia (MyVOC) pada 25 Ogos 2015 di mana komuniti ini akan diterajui oleh Sahabat Majlis Belia Malaysia yang akan bertindak mengumpul sukarelawan dari pelbagai latar belakang profesionalisme untuk dijadikan model dan asas bagi merencana SOP kerja sukarela serta melaksana program-program sukarelawan dari pelbagai bentuk mengikut kemahiran yang ada.

Keperluan mempunyai sukarelawan dari pelbagai bidang ini adalah penting kerana pengalaman pengurusan bencana yang lalu memerlukan sukarelawan yang mempunyai kemahiran yang pelbagai, seperti sukarelawan yang membantu membetulkan rumah, sukarelawan yang mengajar atau memberi motivasi kepada anak-anak, sukarelawan yang membantu dalam menyediakan makan minum dan lain-lain.

Dalam Memperluaskan misi khidmat kesukarelaan kepada masyarakat dikalangan Negara ASEAN, Team MyVOC sedang menganjurkan program ‘KEMBARA ASEAN’ yang akan ke Kota Pariaman, Sumatera Barat, Indonesia dalam menjalankan misi kesukarelaan pendidikan, alam sekitar/maritim dan kemasyarakatan.

Misi selama 5 hari yang bermula hari ini akan berlangsung sehingga 17 September 2015 dan diketuai oleh Sdr. Rizan Hassan (KP MBM) dibantu oleh Sdr Hasnul Hanif Harun (Exco MBM).

myvoc indon2

Seramai 11 orang terlibat dengan misi ini yang terdiri dari pelajar tahun akhir pelbagai fakulti di Universiti Malaysia Pahang.

No comments:

Post a Comment

GP aka Hantu Tak Berprotokol tidak akan sama sekali bertanggungjawap terhadap komen2 yg menyalahi undang2 negara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...