Pages

GP link

GP link
Only Hot News !!!

MyVOC

MyVOC
Team Sukarelawan Belia Berkemahiran

Popular Posts

Saturday 16 February 2013

Kementerian Tidak Halang Mahasiswa Jadi Calon PRU13

Calon - calon 'YB' sedang berkhemah dijalanan

PASIR GUDANG - Kerajaan tidak akan menghalang hasrat mana-mana mahasiswa yang ingin bertanding pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) seperti yang dihebohkan Gerakan Mahasiswa PRU13 (GM13).

Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata penyertaan aktif golongan itu dalam politik negara secara langsung membuktikan mereka mengiktiraf amalan demokrasi yang dilakukan kerajaan di negara ini.

"Ini membuktikan negara ini mengamalkan demokrasi, menteri atau kerajaan tidak halang mereka berpolitik, tidak sekat mereka untuk bertanding.

"Malah ia juga membuktikan mereka juga yakin dengan ketelusan sistem pilihan raya di negara ini kerana itu mereka yakin mereka boleh menang dalam pilihan raya nanti.

"Sebab tidak ada calon yang bertanding kalau mereka tidak yakin mereka kalah, buat apa bertanding kalau hanya akan merugikan wang," katanya selepas merasmikan Karnival Mesra Komuniti 1Malaysia dan pelancaran usaha sama strategik Kolej Komuniti bersama Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar (IRDA) dan industri peruncitan di sini hari ini.

Ada gaya ke nak jadi YB kalau kempen atas lori jual ayam macam nie???
 Mohamed Khaled berkata demikian ketika diminta mengulas laporan yang menyatakan GM13 menyenaraikan enam nama untuk bertanding dalam PRU13 kelak termasuk meletakkan calon untuk bertanding di kawasan Parlimen Pekan yang disandang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Jika mereka merasakan sistem pilihan raya di negara ini tidak bersih, golongan itu sepatutnya tidak perlu bertanding dan kesanggupan untuk berbuat demikian telah mencerminkan sebaliknya," katanya.

Mengulas lanjut, Mohamed Khaled menyifatkan tindakan meletakkan calon di kawasan Parlimen Pekan itu hanya semata-mata untuk meraih publisiti memandangkan kawasan itu disandang Perdana Menteri.

 "Tindakan mereka memilih kawasan itu tidak lebih daripada untuk mendapat nama semata-mata dan ingin dapat perhatian besar serta meluas kerana ia merupakan kawasan Perdana Menteri kita," katanya. - Bernama

Inikah sikap bakal YB yang kita mahu??




Rakyat pasti akan didik bersikap biadap seperti beliau??
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ulasan GP :-

Nasihat GP kepada Mahasiswa yang sedang berangan - angan nak bergelar YB tue, sudah - sudah la.. ingat balik tujuan serta harapan anda dan keluarga ketika mula - mula melangkahkan kaki ke IPT.. sedarlah bahawa golongan mahasiswa sedang dipergunakan oleh pihak - pihak yg mempunyai kepentingan peribadi bagi mencapai agenda keji mereka.

Persoalan yang tidak harus diketepikan ialah, adakah mereka mampu untuk menjadi YB jika menang nanti?. Ini kerana, tangungjawab sebagai YB bukanlah semudah yang disangka. menjadi wakil rakyat mempunyai bebanan tugas serta tanggungjawab yg besar, adakah mereka mampu menjalankan amanah yang besar tersebut tanpa menyebabkan rakyat yang mengundi mereka teraniaya?

Yang GP pasti, jika ditakdirkan mahasiswa tersebut menang dikerusi tersebut serta berjaya bergelar YB, pasti mereka juga akan mengikuti jejak langkah pemimpin mentor mereka yang hanya pandai berjanji bulan, bintang dan cakerawala, tetapi akhirnya, mereka akan terpaksa meminjam kata - kata hikmah MB Manifesto Bukan Janji iaitu, "Manifesto bukan janji, dan tak perlu ditunaikan".

P/S: mahasiswa dididik supaya jadi orang munafik..

No comments:

Post a Comment

GP aka Hantu Tak Berprotokol tidak akan sama sekali bertanggungjawap terhadap komen2 yg menyalahi undang2 negara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...