Pages

GP link

GP link
Only Hot News !!!

MyVOC

MyVOC
Team Sukarelawan Belia Berkemahiran

Popular Posts

Wednesday 6 March 2013

Ops Daulat: 14 Mayat ditemui


Drama pencerobohan kumpulan pengganas Sulu di Kampung Tanduo telah berada di kemuncaknya apabila kerjasama PDRM dan ATM menggerakkan 7 Batelion dalam operasi besar-besaran Ops Sulu.

Gerakan pukul 7 pagi itu dimulakan dengan serangan bom MK81 yang seberat 113 kg yang dilepaskan 3 jet F/A-18D Hornet dan 5 buah Hawk. Kemudian disusuli dengan tembakan mortar oleh pasukan infantri Rejimen Askar Melayu Diraja.

Mengikut Twiter Perdana Menteri Datuk Sri Najib Tun Razak "Alhamdulillah saya dimaklumkan operasi berjalan seperti dirancangkan. Sedang melakukan operasi membekas dari rumah ke rumah.

Semasa operasi geledah di kawasan Kampung Tanduo, gagal menemui sebarang mayat kerana dari sumber difahamkan Adik Sultan Jamalul Kiram dipercayai telah melarikan diri sebelum operasi dan dipercayai sedang bersembunyi di Kampung Tanjung Batu yang kira-kira 9 batu jaraknya.

Namun bergitu pihak keselamatan telah menemui 14 mayat yang kembung dan busuk, dipercayai mati dalam pertempuran pada Jumaat dan Sabtu lalu.

Perkara ini dikuatkan lagi dengan dakwaan penduduk yang nampak kira-kira 200 pengganas merangkak larikan diri ketika serangan jet.

Ops Daulat masih diteruskan.
Sumber

No comments:

Post a Comment

GP aka Hantu Tak Berprotokol tidak akan sama sekali bertanggungjawap terhadap komen2 yg menyalahi undang2 negara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...