Pages

GP link

GP link
Only Hot News !!!

MyVOC

MyVOC
Team Sukarelawan Belia Berkemahiran

Popular Posts

Tuesday 26 February 2013

Anak Arwah Fadzil Noor Tolak Anwar Sebagai Pemimpin


Kenyataan anak kepada mantan Presiden Pas, Ahmad Fauwaz Fadzil yang membangkitkan semula isu kerjasama antara Pas dan umno pasti membuatkan Anwar dan geng pimpinan di dalam pakatan pembangkang semakin pening kepala dan celaru. Dan sudah pasti, yang paling terkesan dengan kenyataan tersebut sudah pasti para pengikut dan penyokong Pas yang pernah sama-sama berjuang di bawah pimpinan allahyarham Datuk Fadzil Noor suatu ketika dahulu.

Ini kerana rata-rata mereka begitu mengagumi keperibadian dan pendekatan yang pernah ditunjukkan oleh beliau terutama dalam bab kesederhanaan beliau terhadap pemerintah. Fauwaz yang juga merupakan seorang pendakwah ketika diwawancara oleh akhbar Mingguan Malaysia baru-baru ini menyatakan penyatuan tersebut untuk kepentingan Islam dan Melayu demi memegang amanah dalam menjaga negara ini.
 
Beliau mengharapkan agar rakyat dan masyarakat melihat isu perpaduan ini sebagai ‘saya sebahagian daripada kamu dan kamu adalah sebahagian daripada saya’ atau mungkin lebih baik dan jelas, Pas adalah sebahagian daripada UMNO dan UMNO pula adalah sebahagian daripada Pas.
Dan yang paling penting, dengan kenyataan tersebut beliau secara tidak langsung telah menolak kepimpinan Anwar dan sekaligus tidak mempercayai DAP dalam menjaga institusi Islam dan Melayu di negara ini.
 
Ini kerana sekiranya beliau bersetuju dengan pendekatan Anwar dan DAP sudah pasti idea kerjasama antara Pas dan Umno tidak akan dibangkitkan. Ini kerana umum mengetahui Pas telah menerima PKR dan DAP sebagai sekutu politik bagi menentang Umno / Barisan Nasional.
 
Antara isu yang dibangkitkan adalah mengenai isu pengunaan kalimah Allah dan pendekatan sesetengah pemimpin yang dilihat menyokong isu murtad sebagai strategi politik. Beliau secara jelas menolak pendekatan yang cuba diketengahkan oleh sesetengan pihak itu.
 
Fauwaz yang merupakan lulusan Al-Azhar di dalam jurusan Syariah, turut mengulas mengenai pendirian Pengerusi DAP, Karpal Singh yang dilihat begitu keras terhadap isu-isu yang berkaitan Islam. Beliau mengatakan ahli parlimen Bukit Gelugor itu sebagai seorang pemimpin yang ekstreem.
Menurut beliau ia menimbulkan masalah kerana mereka tidak mahu menerima pandangan yang berbeza selain tidak mengiktiraf pandangan agama-agama lain.
 
“Saya melihat orang seperti Karpal ini mempunyai ilmu yang hebat tetapi bermasalah dari sudut dalaman” katanya.
 
Walaupun apa yang dibangkitkan oleh Fauwaz ini adalah merupakan pandangan peribadi beliau, namun ketika ini sudah mula kedengaran rungutan di kalangan pimpinan Pas. Ini kerana mereka merasakan ia sedikit sebanyak akan memberikan kesan terhadap sokongan rakyat terhadap Pas.
Tambahan pula isu perpaduan ini telah dibangkitkan oleh ramai pihak melihat perpecahan di antara Pas dan Umno hanya akan merugikan Islam dan Melayu secara keseluruhannya. Umno juga sebelum ini pernah beberapa kali menghulur salam perpaduan, namun ditolak mentah-mentah oleh Pas kerana sikap dendam kesumat dan ego.
 
Nik Aziz selaku Mursyidul Am menolak gesaan tersebut di tambah dengan bantahan yang diterima dari golongan ‘anwarisme’ dan parasite di dalam Pas seperti yang didakwa oleh beberapa bekas pemimpin Pas.
 
Ini kerana mereka melihat, Pas tidak ubah sebagai kuda tunggangan semata-mata yang dijadikan alat oleh DAP dan PKR.
 
Lagi KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

GP aka Hantu Tak Berprotokol tidak akan sama sekali bertanggungjawap terhadap komen2 yg menyalahi undang2 negara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...