Pages

GP link

GP link
Only Hot News !!!

MyVOC

MyVOC
Team Sukarelawan Belia Berkemahiran

Popular Posts

Sunday 4 October 2015

Sukarelawan Belia MyVOC Bantu Kelancaran Perhimpunan Aman ‘Selamatkan Al-Aqsa’


Kuala Lumpur- ” Hari ini Majlis Belia Malaysia tampil untuk menyokong perjuangan 40 NGO dari seluruh Malaysia untuk mengutuk kekejaman Zionis dan Israel atas penindasan mereka terhadap Masjid Al-Aqsa,” ujar saudara Rizan Hassan, Ketua Penerangan Majlis Belia Malaysia (MBM).

“Kita melihat perhimpunan ini bukanlah bersifat politik tetapi lebih bersifat kemanusiaan. MBM atas dasar kemanusiaan telah menggerakkan ahli-ahli kita pada hari ini bukan saja untuk bersama-sama NGO yang berteraskan agama Islam tetapi NGO yang berasaskan kaum India dan Cina bagi menyuarakan ketegasan bantahan kita kepada Amerika,” kata beliau lagi.

mbmpalestine9

mbmpalestine10

mbmpalestine11

Sebagai Salah seorang daripada saf kepimpinan MBM, beliau turut dipertanggungjawabkan bersama-sama membawa sukarelawan Belia MyVOC untuk mengagihkan makanan dan minuman untuk peserta-peserta himpunan tadi.

Mereka ialah Sukarelawan Malaysian Youth Volunteer Community (MyVOC) yang hadir dengan cara tersendiri bagi menyatakan sokongan kepada himpunan aman itu. Mereka turut mengutip sampah-sarap dan membersihkan kawasan sekitar selepas orang ramai bersurai.

mbmpalestine7

Sukarelawan Belia MyVOC juga membantu mengedarkan kira – kira 1000 botol air mineral dan 500 bungkus roti sosej yang diagihkan kepada peserta himpunan terdiri dari mahasiswa, ahli-ahli NGO dan orang ramai.

Sukarelawan yang bersama-sama pada hari ini adalah dari Majlis Belia Orang Asli tampil membantu kerja-kerja sukarelaan dari segi mengedar makanan dan minuman serta memastikan tempat himpunan bebas daripada sampah sarap yang boleh menyebabkan berlaku gangguan kepada anggota masyarakat dan mengelakkan imej buruk kepada Negara.

mbmpalestine6

mbmpalestine5

mbmpalestine4

Merujuk kepada pelbagai parti politik dan NGO yang menyertai himpunan hari ini, saudara Rizan berpendapat semua bersatu dalam menyantuni isu Palestin dan lebih unik lagi, 40 NGO berteraskan anak muda di Malaysia tampil pada hari ini dengan sokongan yang jitu terhadap permasalahan Palestin.

Bagi MBM pula, apabila kita bercakap tentang kemanusiaan, ia mengatasi segala-galanya dari warna kulit, bangsa, agama dan fahaman politik,” sambung beliau lagi.

‘Perkara ini menunjukkan kematangan rakyat Malaysia dalam menyuarakan kemarahan mereka dalam isu-isu yang bersangkutan hak asasi sejagat,”tambah saudara Rizan lagi.

Beliau turut menambah, MyVOC adalah sebuah pasukan kesukarelaan yang berteraskan kemahiran, kemanusiaan dan kepakaran. Jadi kehadiran MyVOC pada hari ini sebenarnya adalah lebih untuk menunjukkan contoh nilai-nilai murni rakyat Malaysia apabila mereka berhimpun.

mbmpalestine1

MyVOC menunjukkan contoh kepada kerajaan dan rakyat Malaysia bahawa himpunan yang diadakan pada hari ini adalah aman dan kemarahan rakyat terhadap sesuatu isu dapat dizahirkan secara baik,” tambah beliau lagi.

No comments:

Post a Comment

GP aka Hantu Tak Berprotokol tidak akan sama sekali bertanggungjawap terhadap komen2 yg menyalahi undang2 negara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...